יום חמישי, 16 באפריל 2009

דרכו של מוזיקאי מתחיל(ומה שמסביב)

חובבי המוזיקה שבינינו ודאי חושבים איזה כיף זה להיות מוזיקאי ושזה אחד הדברים הכי כיפיים שאפשר ולא פעם שמעתי משפטים כמו: "הלוואי שלי היה את הכישרון הזה והייתי יכול להיות מוזיקאי גם כן". הבעיה היא שמה שנראה כלפי חוץ לא תמיד פועל גם כלפי פנים.
המטרה של המאמר הזה הוא לגרום למודעות של אנשים מסביב לגבי החיים והקושי שעובר כל אמן ובעיקר אלה שהם בתחילת דרכם.

אני כיום מייצג להקה חדשה שמורכבת ממיטב הנגנים בארץ שמופיעים והופיעו בעבר עם האמנים הכי גדולים שיש לנו במדינה, ולמרות זאת אני יכול להעיד על עצמי שלארגן הופעה להרכב כזה זה משהו לא פשוט(בהנחה שרוצים להרוויח גם כסף).
יש כיום מועדונים רבים שנותנים במה ללהקות צעירות ללא תשלום, או כאלה שמעבירים "קופת טיפים" בין הלקוחות והכסף שנצבר שם הוא זה שמועבר ללהקה. אבל בינינו, כמה כסף כבר מצטבר בקופה כזאת??!(תשאלו את עצמכם כמה אתם הייתם שמים, ואני בטוח ש99% לא היו שמים יותר מ-10 ש"ח וזה במקרה הטוב).

אני חייב לציין שהערכה שלי לאותם מועדונים שנותנים במה ללהקות צעירות עולה מיום ליום וגם בגלל העובדה שלנהל מקום כזה ולהיות רווחי זה משהו שמאוד מאוד קשה בימים אלו. להחזיק עסק הכולל הוצאות תפעול, חשמל, יחצנות, עובדים ועוד ועוד הוא דבר לא פשוט בימינו. וזה גורם לי להגיע למסקנה שאנחנו חובבי המוזיקה יש לנו מחויבות לתמוך ולעזור למקומות אלו להמשיך להתקיים!
ללכת להופעה פעם בשבוע ולשלם 30-40 ש"ח זה משהו שצריך לעשות עם טעם טוב בפה ולצאת בהרגשה שעשיתי משהו טוב למען המוזיקה הישראלית. ואם זה להיכנס לפאב הופעות שאין דמי כניסה ולהשים 20 ש"ח בקופת הטיפים ללהקה זה גם כן משהו שיתן לך הרגשה טובה עם עצמך. הרי בסופו של דבר, האם ה-20-40 שקל האלה בשבוע הם מה שיגרמו לך למשבר כלכלי?!?

אני אישית יכול להעיד על עצמי שההרגשה הזאת אצלי מתחזקת מיום ליום ואני ממש לא מרגיש רע לפתוח את הכיס כשזה מגיע לתמיכה ישירה במוזיקה, וזה לא בהרכח שיש לי מאיפה להביא את הכסף הזה... אני כמו רוב האנשים נמצא איפשהו במעמד הביניים ובודק טוב טוב לפני שאני פותח הכיס...

המסקנה העיקרית שהגענו אליה היום היא כזאת: אם כבר יוצאים, אז צאו למקום עם הופעה חיה ותרגישו טוב עם עצמכם שאתם נותנים את הX כסף בעבור ההופעה הזאת כי אתם יודעים שהכסף הזה הולך לבית טוב ונותן למה שאתם באמת אוהבים(המוזיקה) להמשיך ולהתקיים.




תגובה 1:

  1. מומלץ לכל מי שמתלבט לאן ללכת בהמשך...
    http://www.reader.co.il/article/114071/%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%A4%D7%A6%D7%AA-%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%92%D7%9C

    השבמחק