יום ראשון, 7 ביוני 2009

עתיד תעשיית המוזיקה


תעשיית המוזיקה לאן מועדות פניה? אני חושב שהשאלה הזאת מעסיקה אנשים רבים מכל רחבי העולם ומכל המגזרים. בעידן שבו המוזיקה הולכת ונהפכת לסחורה "חסרת ערך" שמועברת בחינם מאחד לשני, ניתן להגיד שעתידה נתון בספק מבחינה מסחרית.
חנויות דיסקים שלפני כעשור ויותר היו מלאים באנשים במשך רוב שעות היום, נסגרות בזאת אחר זאת ומעידות על מצבה העגום של השוק והתעשיה.
באופן אישי, אני הולך ומפנים לאט לאט שללא שינוי חוקתי בעולם הדיגיטל כגון גביית מס בידור שבו כל אחד שמתחבר לספק אינטרנט משלם סכום נוסף של כ-10(לדוגמה) ש"ח בחודש שמועבר לזכויות אומנים, אני לא מצליח לראות פתרון שיאפשר לאומנים, ואני מכליל גם את תעשיית הקולנוע ולא רק את המוזיקה בקטגוריה הזאת.

מכיוון שאני סקפטי לגבי אפשרות שכזאת, אני משער שיהיה ניתן לראות עם הזמן תעשיה של מוזיקה שבו אנשים רבים ובעיקר להקות אינדי מתקיימות בתור להקות "חובבנים" ורק הלהקות הגדולות יצליחו להתקיים בשוק בזכות הופעות.

למרות זאת חשוב לי לנפץ איזה אשליה שנוצרה בארץ ישראל שבה עולם התוכן הדיגיטלי לא קיים בו כלל. באירופה ובארצות הברית מאוד נפוץ ונהוג לרכוש מוזיקה און ליין מחנויות סטייל ITUNES ואמזון. זה שבישראל אף אחד לא "פראייר" לא אומר שאנחנו יודעים מה שקורה סביבנו.

אין ספק שהעתיד מוטל בערפל כבד ששוכן מעלינו וכולם רק מחכים שקצת יתפזר על מנת להבין לאיזה כיוון אנחנו הולכים. הרבה מאוד עסקים ואנשים שמתקיימים כיום מהתעשיה הזאת עומדים בסימן שאלה גדול לגבי עתידם.

אני חוזר ואומר שלצערי אני קצת יותר סקפטי ולא חקיקה מסודרת עם חברות האינטרנט, לא יתאפשר לשוק הזה להמשיך ולהתקיים בצורה תקינה.

אשמח לשמוע תגובות מאנשים ולראות מה דעתכם בכל הקשור לנושא הזה ולהשערות וספקולציות שיש לכם.

שיהיה שבוע מצויין לכולם

נמרוד

15 תגובות:

  1. מבאך מונטוורדי וקודמיהם ועד למפגע הזה שנקרא מוזיקת רוק־פופ ישראלית נוצרו מספיק יצירות כבירות שיכולות לספק אותי מעל ומעבר בהחלט כך שעתיד תעשיית המוזיקה והזבל שהיא מנסה להכריח בני האדם לשמוע מעניין את סבתי

    ובכלל לטעמי עתיד תעשיית המוזיקה הוא עניין חסר חשיבות כיוון שתעשיית המוזיקה איננה איזו ישות שחייבת להתקיים בפני עצמה ולכן השאלה הרלוונטית יותר היא מה המוזיקה תהווה עבור בני האדם בעתיד ואיך היא תישמע

    השבמחק
  2. אני מסכימה עם הפוסט אבל לא מאמינה ששום חוק לא יוכל לעצור העברת שירים או הורדת שירים מאתרים מחו"ל כואב לי לחשוב שלמוזיקה בעתיד לא יהיה ערך

    השבמחק
  3. אם אתה רוצה לקרוא הזיות אמיתיות על עתיד עולם המוזיק,ה תנסה לעיין או לצפות בראיונות עם ריק רובין, שהרי הוא נשכר במקביל ע"י שני גופי ענק שחצי מהמוזיקה בעולם שייך להם ממילא.
    יש לו אסטרטגיות בדיוניות לחלוטין.
    זה מומלץ.

    השבמחק
  4. אני ממש שמחה שגיליתי את הבלוג שלך, אין הרבה כותבים היום (ישראלים) החולקים את מחשבותיהם של רבים בארץ בנוגע למוסיקה (אני, לפחות, לא מכירה כאלה). נהניתי לקרוא את הטיפים שאתה נותן ולשמוע את המוסיקה שאתה מעלה (יש לי חולשה לג'אז ובלוז...).
    תמשיך כך - ואם אפשר, בתדירות גבוהה יותר :)
    שבת שלום!

    השבמחק
  5. קראתי אהבתי - זיו רייך

    השבמחק
  6. מסכים איתך בכל מילה.
    המצב ממש קשה ואין תקווה של ממש לאמנים מתחילים להגיע למקום של יצירה, של התנסות, והתמקצעות, אם הם לא יוכלו לעבוד בזה אחרי שהם מתחתנים.

    השבמחק
  7. אני חשבתי כמוך, שבעידן הנוכחי הדיסק ילך ויעלם. אבל אז נכנסתי לחנויות התו השמיני וראיתי אותן שוקקות אדם. זה מפתיע אבל אנשים עדיין מאמינים בדיסק (גם אם זה רק לתת מתנות אחד לשני... אבל כך זה היה תמיד).
    אני לא מאמין שאנשים יעברו לקנות מוזיקה באינטרנט - מהעובדה הפשוטה שאם הם כבר באינטרנט הם יורידו חינם...

    השבמחק
  8. אני מאמין דווקא שבשלב מסוים המוצרים הפיזיים יחזרו בגדול כי כרגע בעוד ואנחנו מתרחקים אנחנו יוצרים געגוע

    השבמחק
  9. אני מקווה שבקרוב אנשים יבינו את הערך של דברים פיזיים. MP3 - גם בתשלום איכותו פחותה מדיסק או מתקליט. יום יבוא וגם למוזיקה תגיע טכנולוגיית HD משביעת רצון - ואז יתייחסו לאיכות יותר ברצינות.

    השבמחק
  10. דיסקים סתם מזהמים ותופסים מקום בבית. אני מעדיף את המוזיקה שלי על המחשב.

    השבמחק
  11. מזהמים או לא - אין כמו דיסק חדש.

    השבמחק
  12. נאמרו פה הרבה תגובות וכולן חכמות. אין שחור ולבן בנושא הזה ולכן אי אפשר להגיד מה נכון ומה לא.
    מצד אחד, יחד עם הטכנולוגיה ניתן לזהם את הסביבה פחות על ידי הפסקת השימוש בדיסקים וגם ככה רוב המוסיקה שמשמיעים ונרכשת כיום היא דיגיטלית אז למה?
    מצד שני, חובבי המוזיקה(כולל אני) יודעים מהעריך את הערך המוסף של הפיזיות בין אם זה דיסק או תקליט.
    אני לא חושב שהדיסק יעלם לגמרי אבל אני כן רואה את הדיסק תוך עשור ניהיה משהו דומה למה שקורה עם התקליטים, כלומר רק אספנים ימשיכו לרכוש כאלה.

    השבמחק
  13. אני דווקא חושבת שהכיוון אליו אנו הולכים די ברור. אין ספק שתעשיית המוזיקה כמו שאנו מכירים אותה (חנויות דיסקים וכו') חלפה מן העולם ולא תשוב. אפשר להוריד בכזו קלות שירים מאתרי טורנטים,הורדת שירים מיוטיוב היא עוד צעד אחד קדימה שמאפשר להוריד שירים שעדיין לא יצאו לדיסקים אפילו!
    אני חושבת שהאופציה של רכישת מוזיקה דרך מכשירי האייפד/אייפון וכו' כן תצמח, פשוט בגלל הנוחות שבדבר.

    השבמחק