יום שבת, 17 בינואר 2009

ביקורת הופעה - רוני פיטרסון מארח את טד רובינסון בזאפה


ביום רביעי ה14.01.08 רוני פיטרסון כמנהגו הביא לארץ אומן בלוז\נשמה והרים איתו מופע משותף.

מדובר הפעם על טד רובינסון הזמר ונגן המפוחית שזכה ב2008 בפסטיבל פרסי הבלוז בתור זמר הסול-בלוז של השנה ואלבום הסול-בלוז של השנה.

מבחינתי אני מגיע קבוע למופעים הללו, כי אין פעם שהתאכזבתי מרמת האומנים שפיטרסון מביא לארץ, ומתי שהוא מביא אז הוא דואג שהם באמת יהיו איכותיים ביותר.

המופע עצמו התחיל בהתלהבות גדולה של הקהל, שנרגש אחרי תקופה ארוכה לראות את פיטרסון במופע בזאפה עם אומן אורח.

על אף זאת, המופע מעט אכזב בפתיחתו, והקהל התקשה לקבל את סגנון השירה של טד רובינסון, אך לאחר מספר שירים החל הקהל להתחבר ולרכוש את טעמו הייחודי של הזמר שהתברר גם כנגן מפוחית נהדר.

רוני פיטרסון הרשים עם סולויים מצויים ונתן באחד מהשירים גם במה לסולוים של הבסיסט זיו הרפז הידוע שמנגן גם כן בהרכבו של שלום חנוך, וגם המתופף עודד כפרי והקילדן שאיני זוכר את שמו הפגינו יכולות נדירות!

מבחינתי, קטע הסולוים היה בהחלט אחד מה"היי לייטז" של הערב.

לאחר שכל הקהל המשיך להתחבר לסגנון השירה של טד, שהתברר כאומן בעל טעם נרכש, ובשילוב ההתלהבות של הקהל וההתלהבות היוצאת דופן שלו, הצליח לגרור את הקהל לשיתוף פעולה של תיפוף על שולחנות, צעקות ואוווווווו הידועים בהופעות בלוז וכו וכו...

הערב הסתיים בשיר המקושר ביותר לרוני פיטרסון hoochie coochie man שמבוצע על ידו בכל הופעה שהוא נותן, ובכל פעם מצליח לרגש ולהלהיב אותנו מחדש...

אני נותן למופע הזה ציון 5 מכיוון שהצליח לרגש אותי במידה הרצויה ולהוציא ממנו את האמוציות שיוצאת ממני כשאני שומע למיטב אומני הבלוז.

אני מאוד נהניתי לקרוא גם את הביקורת של יוסמיוסיק שבעיקר אהב את העובדה שאומן בסדר גודל של רובינסון נשאר אחרי הופעה למכור דיסקים לקהל ולחלק חתימות שזה משהו שאפילו אומנים דרג ג' לא עושים פה בארץ...

אתם מוזמנים לבקר אצלו ולקרוא.

כל הכבוד, והמשך בלוז נעים!

מרתון העצומה נגד שינוי התוכן ב88FM ועוד...


לנושא אחר שרודף אותנו בזמן האחרון הוא הבעיות סביב 88FM שעושים הכל על מנת להרוס לנו, קהל המאזינים את ההנאה מאחד התחנות רדיו הבודדות שנשאר לנו לשמוע.

אני משער שרובכם יודעים על מה מדובר, אבל בכל מקרה אני אעדכן ואפרט שבעקבות כניסתו של יובל גנור בתור המנהל החדש של הערוץ, הוחלט על שינויים דרסטיים בתכני הערוץ והורדה של תוכניות מצויינות כמו תוכנית הבלוז, שומעים חיפושיות, תכנית הג'אז שבע שמיניות וכו וכו. לנעליים הגדולות של התכניות האלה יכנסו שידורים של תכנית דאנס, היפ הופ וחברים לשכונה.

בכל מקרה, אתם מוזמנים לעשות כל שביכולתם על מנת לעזור ולחתום על עצומה שמטרתה להשאיר את התחנה בתוכן המקורי שלה.

כנסו לעצומה וחתמו עכשיו!

כמו כן ישנה עצומה נוספת וחשובה שהיא על תכנית הבלוז בפרט. אתם מוזמנים להיכנס ולחתום גם כן!

בהמשך להקשר הבלוז, מתארגנת קבוצה בחסות מספר אנשים פעילים מפורום הבלוז של תפוז , אתר הבלוז הישראלי, קבוצת הבלוז בפייסבוק ואנוכי על מנת לעזור ולקדם את הבלוז בארץ. בתור חובב בלוז מושבע, ולאחר דיון עם הגורמים הנ"ל החלטנו שיש בכוחנו רצון עז לפעול על מנת לבצע קהילה מאוגדת של חובבי הבלוז שתפעל על מנת לתת במה לבלוז בארץ וזה יבוא לידי ביטוי בפגישה שנערוך בזמן הקרוב ונחליט על דרכי פעולה לממשם. אני יכול לציין שכבר דובר על לפתוח ליין קבוע של הופעות בלוז עם ערבי ג'אם סשן באחד מהמועדונים במרכז.

אתם מוזמנים ליצור איתי קשר nimrodmargalit@gmail.com אם ברצונכם לשתף פעולה ביוזמה.

שיהיה שבוע טוב לכולם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה