יום שבת, 24 בינואר 2009

המוזיקה בישראל


החלטתי לעשות כתבה קצת מגוונת ורב תכליתית להפעם.
אני אתחיל בנושא שכתבתי עליו כבר בעבר ומהווה חלק בלתי נפרד מחובבי המוזיקה כיום בישראל.
אני כמובן מדבר על כל המתרחש סביב 88FM ושינוי התוכן שלהם.
ב22.01 השבוע ורד קלפטר התראיינה לתוכנית "תיק תקשורת" עם עמנואל רוזן ודיברה על השינויים ועל המהות של כל המתרחש סביב הנושא הנ"ל. לטעמי ורד התראיינה בצורה מאוד מרשימה ובאמת התבטא בצורה שמאוד מייצגת אותי ואת רב האנשים שמתעסקים במאבק הזה.
אני מאוד רוצה לציין את תומר לוין המכונה "מר לוויתן" ו"שבלוז" במקומות שונים שפועל רבות למען הבלוז ולמען שמירה על המתכונת המוכרת לנו בערוץ 88FM.
תומר כותב בצורה מאוד יפה ומעודכנת לגבי כל הנעשה במאבק הזה בבלוג שלו "מר לוויתן". אני מאוד ממליץ לכולם להיכנס ולהתעדכן ממנו.
כמו כן, בכתבה שנכתבה ב NRG , מתראיין תומר לאתר ומספר על כל המתרחש ועל תגובות שקיבל מהאנשים שעומדים מאחורי השינויים. ניתן לראות הרבה תגובות וויכוחים בכתבה שמשקפים את מה שקורה מאחורי הקלעים ואת יחס הקהל לשינוי הזה. כמו לדוגמא כותב שהחליט לכתוב תגובה בעד השינוי ב88:

אוהב את השינויים. מה רע בשירים מוכרים? מדובר בחבורה קטנה של

יוסי טולדאנו, 20/01/09 19:57

מאזינים, שמתעבים ופוסלים כל דבר מוכר וחושבים שהתחנה היא רכושם הבילעדי. שירים חדשים או שירים ישנים לא מוכרים זה נחמד בתנאי שהם מופיעים במינון סביר. הקונספציה הקודמת של התחנה, עליה נלחמים בפנאטיות הזויה קומץ מאזינים זה, היתה מאוד לא מיקצועית . היית יכול לשמוע שעה שלמה של מוזיקה מבלי לשמוע בה אף לא שיר אחד מוכר. השירים היו כבדים, מבאסים, משמימים, מדכאים, מונוטוניים, מרדימים ולפעמים אף פלצניים(לא כל שיר עצוב ואיטי הוא בהכרח איכותי...). היום במתכונת החדשה והרעננה כיף לשמוע את התחנה ויש איזון בין שירים מוכרים לפחות מוכרים. להזכירכם. התחנה לא מיועדת אך ורק לבסיסטים או לתלמידי מוזיקה. זוהי תחנה ציבורית, שאמורה לפנות גם לקהלים פחות ''מלומדים''. קבוצת המתנגדים לשינויים, אותה מייצג פורום המאזינים של התחנה, מגלה חוסר פתיחות וחוסר סובלנות לסוגי מוזיקה אחרים מאלה האהובים עליה. כאמור הם שונאים פוסלים ומחרימים כל דבר מוכר כולל גם את רצועות הנוסטלגיה בשבת, שזוכות לפופולאריות עצומה בקרב הקהל הרחב"

גם דעות כאלה ניתן לקבל, אך לדעתי ולדעת רבים ואחרים שהגיבו ליוסי על התגובה שלו חושבים שהוא אינו צודק בגלל העובדה הפשוטה שכיום כבר יש לא מעט תחנות רדיו שמשדרות מוזיקת מיינסטרים. ולנו, הקהל של 88 אין מקום אחר לשמוע את התוכניות שאהבנו לשמוע עד עכשיו. ופרט חשוב נוסף הוא ש88 היא תכנית ממוסדת שפועלת מכספי הציבור, לכן היא צריכה לפעול למענו.


לנושא אחר לגמרי, לפני מספר שנים יצא לי להכיר בזכות ה myspace ילדה צעירה סביב גיל 15 לדעתי בזמנו מטקסס, ארה"ב ששרה מנגנת וכותבת את המוזיקה של עצמה בסגנון בלוז\סול, פולק.
אני התפעלתי מהילדה הזאת כל כך ואפילו התכתבתי איתה דרך ההודעות של המיספייס שנראתה בזמנו כילדת טבע קטנה וחמודה שיושבת ומנגנת על הגיטרה על יד העץ בחצר להנאתה.

בזמנו, דף הפרופיל שלה היה צנוע עם מספר תמונות קטנות והתאפיין בחוסר ייחצון שלה(כמובן שזה מה שאתה מצפה מילדה בת 15). כיום כבר ניתן לראות פרופיל מקצועי של מוזיקאי שעובד עם מנהל יחצי ציבור.
לשמחתי, חלק מהמוזיקה שגיליתי אז עדיין נשאר אצלה בפורפיל ואפילו קליפים של יוטוב שצילמה בזמנו עדיין מייצגים אותה בכבוד!

כיום הכשרון הצעיר הזה לומד בברקלי - בית הספר למוזיקה בבוסטון, וכמו שניבאתי אז הצלחה של הילדה הכשרונית הזאת אני כבר רואה אותה בתור הנורא' ג'ונס ההבאה מטקסס... :)

תהנו -
אמילי אלברט עוד בילדותה:



אמילי כבר עם החברה הגדולים :



כמו כן, הנה לינק לדף Myspace שלה.



לנושא האחרון שהטריד אותי השבוע - ערוץ המוזיקה שלנו - 24!
למה כל פעם שאני נכנס לערוץ המוזיקה בטלויזיה אני מוצא את עצמי באמצע התכנית שמשדרת רק מוזיקה מזרחית?!
ובמקרה הטוב שלא משודר מוזיקה מזרחית משודר לנו מיטב הלהיטים של כוכב נולד. נו באמת...
נכנסתי לאתר שלהם וקיוויתי שאולי משם תגיע הגאולה, אך כצפוי התשובה היא לא.
בעמוד הראשי ניתן למצוא אומנים רבים וביניהם אייל גולן, זהבה בן, יואב יצחק, סאבלימינל(דרך אגב, לאן נעלם הצל?!?!), רון שובל ויתר הכנופיה...
והבלוג המככב מי אם לא סוגר החבורה עידן יניב...

למה ערוץ המוזיקה הישראלי לא יכול לתת במה לקצת יותר ממיטב אומני מזרח התיכון שיש לארץ להציע?!?!
אני יודע שאני מתנגח בקיר בטון אך בכל זאת, קשה לי לעמוד דום ולהשתתק כשאני רואה לאן התרבות שלנו בארץ הולכת...

אני אישית קצת פסימי לצערי, ולא מנבא טובות לתרבות הישראלית, אבל אליכם הקוראים הנאמנים אני מאמין שבידינו השינוי ועלינו מעט להשפיע על הסביבה הקרובה אלינו ובסוף יהיה לפחות קצת יותר טוב...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה